Як вплине обвал цін на нафту на економіку?

21 Квітня 2020

Нафта пішла в круте піке, а у звичайних людей з’явилось безліч запитань з цього приводу. У понеділок, 21 квітня, вперше в історії травневі контракти на американську нафту WTI на торгах Нью-Йоркської товарної біржі впали до негативних показників – до мінус 55 доларів за барель. Незабаром пішла «в мінус» російська нафта, її ціна за барель опустилася до мінус двох доларів. А згодом подешевшала і північноморська.

Що це означає та як впливатиме на ціноутворення на паливо та загалом світову економіку ми запитали в паливного експерта Леоніда Косянчука.

Ціна за барель нафти на світовому ринку стала негативною, це означає, що продавець повинен доплачувати покупцеві. Але у реальному житті це так не спрацює. Справа в тому, що на біржах йде торг не “живою” нафтою, а цінними паперами на фьючерси. Термін дії травневих контрактів закінчується вже сьогодні, 21 квітня.

Леонід Косянчук, паливний експерт, генеральний директор ТБ Sunoil

То, что мы увидели такое истеричное снижение цен на баррель нефти, то мы должны понимать, что это не столько цена самой нефти, сколько цена фьючерсных котировок, это все заканчивается уже в мае. А если мы посмотрим дальше, то там июньские контракты уже по 20 $ за баррель, что, с моей точки зрения, характеризуется справедливым и правильным показателем в данной ситуации.

З точки зору Леоніда Косянчука така ситуація на світовому нафтовому ринку склалася, по-перше, через непорозуміння між основними гравцями: США, Росією та Саудівською Аравію. По-друге, пандемія коронавірусу суттєво скоротила велике виробництво та зупинила надання туристичних послуг, що призвело до суттєвого скорочення споживання нафти та нафтопродуктів.

У такому положенні справ, дивлячись на червневі фьючерси на нафту, Леонід Косянчук бачить позитивну динаміку для світової економіки в цілому.

Леонід Косянчук, паливний експерт

К чему это приведёт? Будут дешевые энергоресурсы, сама нефть, нефтепродукты, что позволит мировой экономике быстрее выйти из рецессии, в которую она упала из-за коронавирусных мероприятий. А дальше все «устаканится».

Але для українських реалій ситуація складатиметься дещо інакше, вважає експерт

Леонід Косянчук, паливний експерт

Для Украины – это песня ни о чем, потому что мы не импортируем нефть в таких объемах, о которых следовало бы говорить. А что касается цен на нефтепродукты в Украине, а мы зависим от цен на нефтепродукты по северо-западу, мы зависим от этого, а второе – это, конечно, курс гривны, который потерял больше 3 гривен на долларе. А 1 гривна на долларе – это где-то 57 копеек в розницу.

Тож, підсумовує Леонід Косянчук, ціна на паливо в Україні залежить від світового ринку, курсу валюти, а крім того, від акцизного збору, який встановлено у євро-валюті, що робить ціну на паливо в Україні дещо завищеною.

Тим не менш, у мережі АЗС SunOil, директором якої є Леонід Косянчук, знайшли можливість знизити ціни на паливо аби підтримати споживачів і на сьогодні стверджують, що вартість їхнього палива є однією з найнижчих у порівнянні із іншими великими мережами АЗС.

Леонід Косянчук, паливний експерт 

Мы нашли возможность понизить нашу маржу, планируемую, до безубыточного состояния. Хотя мы продаём тот же самый бензин, что и премиальный сегмент, по моим ощущениям и расчетам, мы уже дошли до предела.  В премиальных сетях бензин на 3-4 гривны стоит дороже.

Експерти вважають, що ближче до Нового року світові ціни на нафту повернуться до звичних показників.

Ольга Сітковська.