В Україні набули чинності зміни до Правил дорожнього руху

27 листопадаа 2020

В Україні нещодавно вступили в дію зміни до правил дорожнього руху. Новації торкаються всіх  – водіїв, пішоходів, пасажирів та велосипедистів. Усі «за» і «проти» таких нововведень на думку різних учасників дорожного руху  – у наступному матеріалі.

Сідаєш до авто – пристебнись.  Нововведення зобов’язують усіх – водіїв, пасажирів, у тому числі – таксі, як не передніх сидіннях, так і на задніх обов’язково використовувати паски безпеки. Це, зокрема, відтепер, стосується і таксі.  Виключення – особи з інвалідністю та водії і пасажири спеціальних і оперативних авто. Ще одне нововведення стосується пішоходів:

Дмитро Гайдук, начальник сектору прес-служби Управління патрульної поліції у Хар. обл.

Зараз, якщо пішохід рухається в темну пору доби по проїжджій частині або по узбіччю, він зобов’язаний мати на своєму одязі світловідбивні елементи. Це можуть бути як безпосередньо на самому одязі нанесені елементи, так і можуть використовуватися ствілоповертаючі елементи, які він може прикріпити на свій одяг.

Штраф за непристебнуті паски і відсутність світловідбивних елементів наразі складає 51 гривню. Є нововведення і для велосипедистів. Вони відтепер можуть рухатись смугою для громадського транспорту. Зміни до правил також забороняють змінювати розміри, форму, позначення, колір і розміщення номерних знаків. Також забороняється закривати їх та наносити на них додаткові позначення. Нововведення стосовно зобов’язання пішоходам мати у темну пору на одязі світловідбивні елементи підтримують і водії, і пішоходи:

Конечно – за. Только то, что хоть спасет хоть одну жизнь, я – только за.

Я, как водитель, скажу, что я «за», потому пешехода вообще не видно в темное время, особенно – с нашим освещением, не считая центра города.

Да, у нас есть, смотрите, вот на коляске. – А как вы считаете, почему это важно? – Потому что безопасность превыше всего, и пешеход тоже ответственен за то,  что происходит на дороге, он такой же участник дорожного движения.

Щодо пасків безпеки думки учасників руху розділились.

Я всю жизнь пристегиваюсь, езжу, пристегиваюсь и ребенка пристегиваю с рождения, поэтому я тоже – только «за», потому что я смотрела краш-тесты.

В старых машинах нет задних ремней. – А если переделывать? – Это дорого, должны  правила совмещаться с реальностью. Как это? Если в старой машине они вообще там не предусмотрены, что это? Поменять машину? Если мне дадут новую машину, я без проблем буду пристегивать задних пассажиров.

Да, обязательно, иначе можно вылететь в переднее в лобовое стекло, мы всегда пристегиваемся и без этих дополнительных правил, но к сожалению, многие об этом даже не думают. У нас так исторически сложилось, что люди пренебрегают безопасностью. А на заднем сиденье такие же люди, как и на переднем.

Зміни до правил дорожнього руху назріли – говорить експерт, президент автомобільного клубу «Харків» Олексій Бєсєдін. У цілому він підтримує нововведення, втім з певними застереженнями:

Олексій Бєсєдін, президент  автомобільного клубу «Харків», організатор автомобільних гонок, чемпіон України з авторалі і кільцевих гонок

Я – за ремни. Гибли мои друзья. Ремни – это то, что спасает водителей и я за любое ужесточение в их применении. Я не тронусь с места и не сяду в авто, если там нет ремней. Но в этом законе нам все-таки указано, что работники спецслужбы и инвалидам, ну инвалиды – понятно, но у нас работникам спецслужбы можно не пристегиваться, то есть везде, честно говоря, видны недоработки.

Автоексперт підтримує норму щодо необхідності носіння пішоходами свтіловідбивних елементів, втім говорить – не зрозуміло, якого розміру вони повинні бути, де саме їх закріплювати і хто буде контролювати виконання цієї вимоги. Дозвіл велосипедистам рухатися смугами для громадського транспорту потрібно було вводити за певних умов – говорить Олексій Бєсєдін:

Олексій Бєсєдін, президент автомобільного клубу «Харків», організатор автомобільних гонок, чемпіон України з авторалі і кільцевих гонок

Мне просто физически жаль этих людей, которые у нас не защищены ничем, лучше б параллельно с этим ввели закон, что каждый велосипед должны оборудовать сигналочкой 50 гривен ценой, которая будет моргать красным цветом, это было бы гораздо больший плюс к безопасности, чем это разрешение ездить по дорогам общественного транспорта.

Заборону змінювати розміри, колір, форму автономерів та наносити на них додаткові позначки автоексперт вважає кроком вперед, адже говорить – нестандартні номери лише відволікають тих, хто за кермом. Втім, на його думку, для посилення безпеки на дорогах давно потрібно було б зробити інші кроки:

Олексій Бєсєдін, президент  автомобільного клубу «Харків», організатор автомобільних гонок, чемпіон України з авторалі і кільцевих гонок

Назрела борьба за безопасность на дорогах. И то, что обещали – увеличение контроля и штрафов за вождение в нетрезвом состоянии. Да введите же вы, в конце концов, что-нибудь!

Крім того, на думку автоексперта, необхідно посилить контроль за навчанням водіїв та автомобільними школами. Адже те, як наразі все це контролюється викликає великі питання.

Ірина Дергоусова, Євген Сєріков