У художньому музеї відбулася інклюзивна екскурсія

3 Грудня 2019

Про образотворче мистецтво – з інклюзивної екскурсії. До Міжнародного дня людей з інвалідністю у художньому музеї відбулася інклюзивна екскурсія. Як вона відбувається та кого запросили на захід – дивіться у наступному сюжеті.

Тонка, легка тканина туніки окреслює фігуру німфи.

Саме так проходить інклюзивна екскурсія залом західноєвропейського мистецтва.  Про скульптуру «Німфа» французького автора Антуана Куазевокса, який жив у 17-18 століттях, відвідувачі дізнаються за допомогою аудіогіда у смартфоні. Учасники екскурсії – вихованці гімназії імені Короленка, спецшколи №5 для дітей з порушеннями слуху та учні гімназії «Очаг». Їх запросили організатори фестивалю «ІнклюзіОн» і співробітники музею.

Вот пришел незрячий человек с телефоном или смартфоном и подоходит к инструкции, они в 3-4 местах музея развешены, и здесь буквально пошагово –

Проскануйте QR-код, вот он код – ты его щелкнешь и у тебя сразу выскочит ‘Easy travel” и програма ‘Порус зі мною’ и там уже идет  вот  ‘Easy travel”, Харьковский художественный музей и вот смотрите первое – это с запорожцами.

Завідувач відділу художнього музею Ірина Сидельова демонструє, як скористатися програмою «Аудіогід», яка до речі, доступна українською, англійською, німецькою, французькою мовами. Проект – результат співпраці громадської організації «Громадська альтернатива», художнього музею, звукорежисерів, акторів.

Ірина Сидельова, зав. відділу науково-просвітницької роботи Харківського художнього музею

Нужно было и информацию по истории искусства включить, чтобы человеку понятно было, о чем идет речь и очень доступно рассказать о вещах, которые написаны на картине, чтобы проверить нашу работу, мы дважды делали тесты с незрячими людьми.

Організатори заходу говорять – спеціально вирішили зібрати дітей з особливими потребами з різних закладів у одному місці, де є інклюзія, щоб вони водночас могли і побувати на екскурсії, і  поспілкуватися.

Світлана Охович, координатор проекту, учасниця команди фестивалю «ІнклюзіОН»

Однією з умов для створення інклюзивних аудіогідів було те, щоб під час екскурсії можна було якимось чином «дивитися на доторк» скульптуру і музей тут пішов назустріч, в них була ідея з рукавичками, іноді вони дозволяють без рукавичок дійсно торкатися пізнавати на дотик саме для інклюзивних груп.

Павло Козирев, учень Харківського спеціального навчально-виховного комплексу ім. Короленка

Це гарна можливість, тому що в усіх музеях, коли я бував раніше, такого можливості ніколи не було. А тут унікальна можливість, щоб її відчути руками.

Діти з вадами слуху за допомогою закачаного аудіогіду змогли прочитати тексту про кожну з робіт. Учень спецшколи №5 для дітей з вадами слуху  Федір Стаднік ділиться враженнями:

Федір Стаднік, учень 9 класу Харківської спеціальної школи №5

Мені сподобалось, що можна прочитати, як на папері, можна подивитись в телефоні і в телефоні прочитати. Раніше я ходив тільки з вчителем, і міг інформацію отримати тільки від вчителя, а зараз можу як з вчителем додати інформацію з телефона, можу тільки самостійно тільки з телефоном ходити до музею.

Хлопець говорить – тепер обов’язково і сам ходитиме до закладу і додає – мріє, щоб такі аудіогіди з’явились в усіх музеях.

Ірина Дергоусова, Макс Артамонов