Ремонт доріг на Харківщині

30 Січня 2019

Не чекати літа, а розпочати ремонт доріг одразу ж з настанням весни. Таку вимогу  висунула дорожникам голова Харківської облдержадміністрації Юлія Світлична.  Наразі в області сформовано перелік магістралей, які потребують відновлення. Коли на них вийдуть дорожники  і які роботи розпочнуть вже у березні  – розповів перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області Сергій Пляка в програмі «Коментарі».

Натхнені досягненнями 2018-го року дорожники Харківщини активно готуються  до початку робот у 2019-му. Перелік доріг, які потребують відновлення, вже визначено. Наразі триває підготовка  проектної документації, експертиз, тендерів.

Сергій Пляка,  перший заст. начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області

Головним напрямком ремонту цього поточного року буде дорога на Лозову. Дорога зруйнована не менше, ніж ті ж Чугуїв-Мілове чи порівняти те, що було на Суми. Ми плануємо приділити увагу, збільшити увагу у порівнянні з попередніми роками до дороги Дергачі-Козача Лопань. Вона викликає багато нарікань. Як перевізників, так і самих жителів Дергачівського району.

Продовжуємо роботи ті, що у нас були розпочаті минулого року. Це Харків-Зміїв- Балаклія. Буде продовжуватися і ремонт доріг, розпочатий у 2018-му році в напрямках на Красний Кут та Печеніги. Крім того, масштабні роботи плануються  на одній з ділянок автомагістралі, що веде до столиці.

Сергій Пляка,  перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області

Закінчена тендерна процедура, визначений підрядник і в цьому році почнеться глобальна робота по реконструкції дороги Київ-Харків на ділянці від села Чутово до села Сніжки Валківського району. 25 кілометрів буде повністю реконструйованої дороги європейського зразка. Це зовсім нове буде будівництво.

Вийти на зазначені об’єкти дорожники планують вже у березні. Не зволікати з початком роботи і не чекати середини літа їх закликала голова області Юлія Світлична.

Сергій Пляка,  перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області

Ми завдання це виконуємо вже, починаючи із початку року. Майже по всім об’єктам  оголосили вже тендерні процедури. Сама тендерна процедура, якщо все складається добре, триває 40 днів. Тобто ми, якщо по тим основним об’єктам, які плануємо і вже відкриється фінансування, будуть прийняті постонови Кабміну, всі необхідні плани фінансування, то ми на кінець березня  зможемо вийти на об’єкти.

Звісно ж, про укладання асфальту у березні не йдеться, –  говорить Сергій Пляка. Але підготовчі роботі, зокрема, фрезерування покриття, закладання основи,  обробку грунту, здійснювати вже буде можна. А це вже ледве не 70 %  готовності проекту. Проте, виконання деяких робіт все ж можливе, навіть в умовах зими. Харківщина – одна з небагатьох областей, де є обладнання, що дозволяє проводити ямковий ремонт при мінусових температурах. За цією технологією вже ремонтуються окремі ділянки  Окружної дороги навколо Харкова.

Сергій Пляка,  перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області

Використовується асфальтобетон з великим вмістом бітуму і з високою температурою приготування, який доставляється на ділянку роботи практично в  термосі.

Асфальтобетон, який укладається цей литий, він укладається при температурі 240 градусів. Тобто, потрапляючи на поверхню, миттєво іде випаровування вологи. Цей асфальтобетон не потребує підґрунтування. Якщо ми літом робим, підґрунтовуємо в’яжучим, потім укладаємо. Тому що там більший вміст в’яжучого. І це єдиний спосіб, який ефективно працює в зимовий період.

Відновлення доріг – державних та місцевих –  для обласної влади Харківщини залишається одним із головних пріоритетів. Тож, темпи виконання та якість роботи дорожників голова області Юлія Світлична контролює особисто. Як результат – на сьогодні Харківщина є  не тільки лідером за кількістю відремонтованих доріг. А й першою з реалізації дорожньої децентралізації.

Сергій Пляка,  перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області

Обласна адміністрація перша в Україні, яка взяла правильний курс на це реформування. І навіть ставили прикладом другим областям, які до цієї пори не пройшли всі щабелі, які необхідно  було закінчити для оформлення всіх напрямків, всіх документів.

У 2018-му році автомобільні дороги місцевого значення  перейшли  в  управління обласних державних адміністрацій. Харківщина перша серед областей спрацювала на упередження, і на початок року вже мала профільне управління з штатом високопрофесійних фахівців, що дозволило ефективно та стовідсотково використати всі надані державою субвенції та оновити значну кількість місцевих доріг.

Ольга Шевченко.