Підняття цін на проїзд в приміському електротранспорті спустошує місцеві бюджети

10 Липня 2020

Підняття цін на проїзд в приміському електротранспорті, що погодив голова Харківщини два місяці тому, спустошує не тільки кишені пересічних мешканців області, а й місцеві бюджети.  Адже відтепер громади мають сплачувати залізниці у два з половиною рази більшу компенсацію  за перевезення пільговиків. Подробиці – у сюжеті.

Конечно, это очень дорого для такого транспорта, который у нас тут. И, конечно. Электричек сейчас очень мало.

Дорого вообще-то. Раньше по 6 люди ездили, а сейчас мало того, что их мало еще и 13 гривен.

Конечно, подорожание по карману бьет. После коронавируса – ощутимо. И так работы нет, а еще билеты подорожали.

Так мешканці області  сприйняли новину про підвищення цін на перевезення пасажирів у приміських електричках на Харківщині . Здороження у два з половиною рази погодив нинішній голова облдержадміністрації Олексій Кучер. До його призначення на посаду голови області на Харківщині чотири роки поспіль ціни на проїзд залишались стабільними, адже захист інтересів пересічних людей   був одним із головних пріоритетів для тодішньої губернаторки Юлії Світличної.  Саме вона не давала згоду на підвищення тарифів і саме це питання нині ледве не на кожній зустрічі тепер вже з народною депутаткою підіймають люди.

Юлія Світлична, народна депутатка України

4 роки я не давала згоди на підвищення тарифів, як на мене не тиснули. Жодного разу я не підвисила тарифи. Тільки коронавірус, тільки людей треба підтримати, у людей нема грошей, дійсно, всі дома сиділи.   Вийшли з карантину – більш ніж у два рази підняли вартість на електричку.

Таке підвищення тарифів боляче вдарило не тільки по кишенях пересічних пасажирів приміського електротранспорту, а й по місцевих бюджетах, які в умовах економічної кризи, пов’язаної з пандемією коронавірусу, і так недоотримують чималі кошти. Тепер громади мають сплачувати залізниці у два з половиною рази більшу компенсацію  за перевезення пільговиків.

Геннадій Король, Близнюківський селищний голова 

Пільги всі перенесені на місцеві бюджети. Те, що зараз обліковується і обраховується, то це сотні тисяч гривень, які треба компенсувати «Укрзалізниці» за пільгові перевезення. Тобто, це кошти, які ляжуть на бюджети. Якщо, приміром, білет коштував 10 гривень, а тепер 20-ть чи 30-ть гривень, якщо місцевий бюджет сплачував сто тисяч, а буде сплачувати 300 чи 500, то місцеві бюджети ці кошти звідки візьмуть?  З тієї території, де проживають люди. Це недоотримають допомоги, це недоотримає інфраструктура, ті ж саме будинки, дороги і так дальше тому подібне.

Йдеться, зокрема, про бюджети Харківщини та місцевих громад, які формуються із надходжень від платників податків –  фактично кожної людини, яка проживає і працює в області. Але чи  брав до уваги цю інформацію нинішній голова Харківщини Олексій Кучер, коли давав згоду на підвищення тарифів на послуги залізниці?

Геннадій Король, Близнюківський селищний голова

Є речі, які треба вивчити. Ось, наприклад, чи вивчене питання, я сумніваюсь, скільки втратять місцеві бюджети від компенсації за пільгові перевезення?  Це бюджети саме громад – міста Лозова, селища Близнюки, і всі громади, які є на території. У скільки разів збільшені ціни на квитки – у стільки разів будуть збільшені витрати.

Збільшення витрат ніяк не позначається на комфорті. Пасажири скаржаться на незадовільні умови перевезення в приміському електротранспорті. Крім того, на багатьох напрямках маршрути взагалі скасовані.

 Марина Виноградова.