Особливості Чорної п’ятниці у Харкові

29 листопадаа 2019

У всієї планети сьогодні не просто п’ятниця, а  Чорна пятниця. Не оминула споживацька лихоманка і Харків. Більшість торговельних марок оголосили про знижки. Як не потонути у вирі пропозицій та привабливих акцій – наша знімальна група дізнавалась в експертів.

Чорна п’ятниця – солодке словосполучення для кожного шопоголіка. Саме у цей день по всьому світу більшість магазинів оголошують привабливі знижки і люди починають активно купувати не тільки у магазинах, а ще й онлайн. Розпродається не тільки одяг, а і побутова техніка, посуд, подорожі –  все, що можна придбати за гроші. Стиліст Юлія Соколова розповідає: до нас Чорна п’ятниця прийшла зі Сполучених штатів Америки.

Юлія Соколова, стиліст

Это всего лишь старт распродаж, рождественских скидок у них. С этого все начинается и продлится до 31 декабря включительно.

Термін «Чорна п’ятниця» використовували по відношенню до різних явищ, перш ніж він закріпився за назвою дня розпродажів. Наприклад, Чорною п’ятницею охрестили дату 24 вересня 1869 року – в цей день курс золота впав на 30%. Через сто років так назвали великі корки на дорогах штату Пенсільванія після Дня подяки. Сучасне трактування пов’язане зі словосполученням “in the black”  українською  “позитивний баланс”, тобто мається на увазі, що магазини вийдуть в цей день в хороший «плюс».
Харківській дизайнер Анна Яковенко зазначає, що влаштовує Чорну п:ятницю для клієнтів з 2014 року.

Анна Яковенко, дизайнер одягу

Это такой день, когда в 10 открывается магазин, а в 9:30 люди уже стоят у дверей. Так не только у нас, но у всех остальных магазинов, это такой день. Мы и большинство других брендов именно в этот день делаем самые большие скидки в году. То есть, можно приобрести осенний, зимний, летний ассортимент по самым большим скидкам в году, больше не бывает.

Як показує світова статистика, напередодні самої Чорної п’ятниці обсяги продажів дещо знижуються – люди чекають на Чорну пятницю і не хочуть витрачати гроші на те, що можна купити зі знижкою.

Анна, покупець

Если честно, то да. Я специально приехала сегодня, потому что я не очень люблю интернет-заказы. Но я выделила для себя это время и приехала, допустим, сюда.

Але існує 2 проблеми, із якими може зіштовхнутися покупець. Перша – це штучні знижки. Магазини ніби-то роблять розпродаж, а насправді просто міняють цінники. Крім того, кажуть експерти, завжди існує ризик купити просто непотрібну річ або навіть неякісну.

Юлія Соколова, стиліст

Это такой минус, который я замечаю уже не первый год , что наши консультанты подмешивают в хороший ассортимент откровенный ширпотреб.

Друга проблемою із якою може зіштовхнутися споживач – це відсутність необхідного розміру. Знаючи про це, ловці знижок намагаються вдаватися до різних хитрощів.

Анна Яковенко, дизайнер одягу

Да, есть у нас такие за 2 недели приходят что-то намеряют, потому что все знают уже о ней, слезно умоляют продавцов отложить, подмигивают, но мы этого никогда не делаем, потому что это должно быть живой продажей, человек пришел купил и ушел. Даже для самых любимых, потому что все должны понимать и ощущать, что это самая большая скидка и если покупаешь, то здесь и сейчас.

Чорна п’ятниця настільки популярна, що професіонали навіть розробляють спеціальні правила для Чорної п’ятниці, що треба робити покупцям, а чого – ні.

Юлія Соколова, стиліст

В Черную пятницу я советую не покупать вещи-клоны, когда вы смотрите на свой гардероб и видите, что там много каких-то элементов, а потом покупаете тоже самое по акции. Это неправильное вложение денег, оно не принесет столько удовольствия, как должно. Следующее: не ведитесь на акции 2=3, когда 3 вещь дают в подарок, как правило, вам дают какую-то совсем бесполезную вещь.

Експерти наголошують: робіть покупки із розумом і тоді навіть лихоманка Чорної п’ятниці стане для вас приємною подією.

 Ольга Сітковська, Дмитро Поздняков, Макс Артамонов