Міст поблизу Пісочина почали відновлювати

31 Серпня 2019

Рух мостом поблизу Пісочина, частина якого обвалилася 25 серпня, планують відновити на початку зими. На пошкодженій частині мосту відсьогодні розпочинаються відновлювальні роботи – про це повідомили у Службі автомобільних доріг області.

Це пошкоджений міст на Окружній. Після пошкодження шляхопроводу його обстежили фахівці – була створена комісія під керівництвом заступника очільника області, також паралельно працювала комісія за участі фахівців Служби автомобільних доріг, Національного автодорожнього університету, представників інших структур. Першочергові висновки стосовно причин руйнуванння, розповіли у Службі автодоріг області, підтвердила комісія за участі представників з Києва, зокрема, – державного підприємства  «Укрголовмостекспертиза», та інших експертів, які мають  сертифікати на інспектування та винесення висновків стосовно стану мостів:

Сергій Пляка, перший заст. начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області

Причиною руйнування даної споруди стало наступне: що при проїзді це, звичайно, питання до слідчих органів, але при першому обстеженні місця обвалу ми бачили слід гальмування великовагового транспорту, який починався від другого прогону, переходив третій прогон і на четвертий, явний слід гальмування. Він також зафіксований в акті цієї поважної комісії.

Наразі ці сліди гальмування і досі видні на зруйнованих частинах покриття шляхопроводу. Крім того, за словами Сергія Пляки, при обстеженні мосту фахівцями національного автодорожнього університету був зроблений висновок стосовно працездатності мосту:

Сергій Пляка, перший заст. начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області

Він мав ступінь четверту.  Четверта ступінь дозволяє його експлуатацію, не дозволяє понаднормативних навантажень – понад 100 тон, але ті нормативні навантження, які на сьогодні дозволяються правилами дорожнього – тобто до 40 тон на дорогах державного значення, він витримував. Причиною попередньою комісіє було визначено таке.

Наразі проїзд пошкодженим мостом закритий – дорогу перекрили блоками, встановили відповідні світловідбивні елементи, ведеться чергування. Паралельно з роботою комісій, які обстежували цю споруду, фахівці проводили наради та обстеження з підрядними організаціями, щоб відпрацювати алгоритм подальших дій. Прийнято рішення якнайшвидше відновити рух на шляхопроводі:

Сергій Пляка, перший заст. начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області

Підрядник у вівторок уклав угоду, а в середу приступив до виготовлення першочергових конструкцій для підсилення шляхопроводу в існуючому стані. Конструкції виговляються в другій обалсті. На будівельному майданчику вже встановлені вагончики, люди вже працюють.

Вже відсьогодні розпочинаються роботи з вигрузки і монтаж перших елементів, тобто стартує відновлення пошкодженої частини мосту. Виконати їх фахівці хочуть у максимально стислі терміни, щоб забезпечити проїзд цим шляхопроводом:

Сергій Пляка, перший заст. начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області

Що буле зроблено перше – ми закріплюємо ту частину, яка зараз не зруйнувался, третього прогону, тобто 5 опор закріпляємо їх тимчасовими стійками металевими з влаштуванням фундаменту.

На другому етапі фахівці під всі опори, що наразі знаходяться в робочому, проектному стані, встановлять додаткове опирання, яке називається мостово-інженерними конструкціями.  При цьому загальна вага металу, який виконуватиме функцію додаткової опори складатиме 35 тон.

Сергій Пляка, перший заст. начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області

Тобто ми підпираємо всі опори додатково. Для чого це робимо? Для того, щоб при  проведенні монтажних, будівельних, відновлювальних робіт, щоб були гарантії, що продовження руйнації не буде. Тому що зараз конструкція при додаткових навантаженнях, при проведенні робіт не було ніяких здвигів, зсувів.

На третьому етапі буде повністю розібрана зруйнована балка. А на четвертому – середній прогін – 33 метри над залізницею – буде піднятий на необхідну висоту, щоб опорні частини, так звані регелі були демонтовані, а нові опори – встановлені.

Сергій Пляка, перший заст. начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області

Ця вся конструкція опускається назад і монтується той зруйнований проліт тертій з нових балок. Звичайно, далі – влаштування накладної бетонної плити, звичайно, гідроізоляція. Звичайно, укладання нового шару асфальтобетону і ми не прибираємо цих додаткових опор, щоб вони, МІКи будуть додатково, як перестраховочні до моменту реконструкції.

За висновками фахівців, у такому стані міст може працювати до десятка років. Але вже цьогоріч, кажуть у Службі автодоріг, розпочнуться проектні робот з повної реконструкції цього мосту. Якщо цей проект затвердять у Києві, рух  мостом буде організований у чотири полоси.

Ірина Дергоусова, Віктор Сєріков.